خانه » دنیای تکنولوژی » تشخیص لوازم جانبی تقلبی اپل

تشخیص لوازم جانبی تقلبی اپل

لوازم جانبی فیک اپل

آنچه در این مقاله خواهید خواند ...

لوازم جانبی مانند شارژر و کابل اتصال قطعاتی حیاتی هستند و در صورت استفاده از لوازم غیراصل ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه شما وارد شود. در این بخش قصد داریم چندین ترفند که با استفاده از آن‌ها میتوانید لوازم جانبی اصلی اپل را از انواع تقلبی موجود در بازار تشخیص دهید به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. تشخیص کابل شارژ فیک از روی قطعه فلزی انتهایی

قطعه‌ی فلزی انتهایی کابل‌های شارژر در اپل به رنگ خاکستری یا متالیک هستند، کابل‌هایی که بخش فلزی انتهایی آن‌ها سیاع یا سفید رنگ است تقلبی هستند.

2. تشخیص شارژر تقلبی اپل از روی نماد MFI روی جعبه

بر روی جعبه‌ی شارژر( یا دیگر لوازم جانبی که جعبه دارند) به دنبال لوگوی MFI(ساخته شده برای آیفون/آیپد) باشید. تمامی کابل‌های اصلی اپل نیز روی خود عبارت “Designed by Apple in California” (طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا) را دارند.

3. طول و عرض بخش انتهایی کابل

بخش انتهایی شارژر (کانکتور) طول و عرض ثابتی دارد: 7.7 x 12 میلی‌متر. طول و عرض‌های متفاوت نشان‌دهنده‌ی کابل‌های تقلبی است.

4. کابل لایتنینگ به USB

قسمت USB این کابل دارای دو خوابیدگی ذوزنقه‌ای شکل است که هرکدام، از دو سمت بالا و پایین فاصله‌ای یکسان دارند.

5. قسمت اتصال

قسمت‌های اتصال کابل‌های اصلی، همیشه طلایی رنگ هستند و رنگ یکدستی دارند.

6. قسمت داخلی بخش USB

سطح قسمت داخلی بخش عایق USB همیشه صاف و یکنواخت است.

7. متن پرینت شده روی کابل

کابل‌های اصلی ممکن است چندین نوع متن روی خود داشته باشند متن‌هایی مانند “Designed by Apple and Assembled in China” یا “Designed by Apple in California” را دارند، که البته کشور سازنده ممکن است ویتنام یا برزیل هم باشد.

8. غلط‌های املایی

تمامی نوشته‌های روی جعبه‌ها و کابل‌ها را به دقت بخوانید و با انواع اصلی مقایسه کنید. در برخی موارد سازندگان کالاهای تقلبی ممکن است غلط‌های املایی داشته باشند که میتوانید با توجه به آنها از خرید کالای تقلبی پرهیز کنید.

9. نماد USB لیزری

تمامی لوازم جانبی اپل که مربوط به USB باشند (مانند کابل‌ها، تبدیل‌های USB و 30 پین) همگی بر روی خود نشان حک‌شده‌ی لیزری USB را دارند؛ البته برای تبدیل 30 پین این نشان متفاوت است، اما به خاطر داشته باشید که تمامی این لوازم باید دارای یک نشان حک‌شده‌ی لیزری خاکستری رنگ باشند.

10. شارژر تقلبی بیسیم اپل واچ

شارژر بی‌سیم اپل واچ در بخش بشقابی خود قوس ناکاملی دارد، اگر در این قسمت قوس کامل مشاهده کردید به تقلبی بودن شارژر شک کنید.

این مقاله را برای کمک به دوستانتان از طریق لینک‌های زیر به اشتراک بگذارید.
Picture of واحد تولیدمحتوا بارسلون

واحد تولیدمحتوا بارسلون

تیم تولیدمحتوای رسانه بارسلون ، اخبار مرتبط با دنیای IT ، ترفندها و چالش های حوزه کامپیوتر و لپ‌تاپ و کنسول های بازی را با شما به اشتراک میگذارد. شما میتوانید سوالات و مشکلات خود را با ما درمیان بگذارید تا به بهترین نحو ممکن به آنها پاسخ دهیم.
Picture of واحد تولیدمحتوا بارسلون
واحد تولیدمحتوا بارسلون
تیم تولیدمحتوای رسانه بارسلون ، اخبار مرتبط با دنیای IT ، ترفندها و چالش های حوزه کامپیوتر و لپ‌تاپ و کنسول های بازی را با شما به اشتراک میگذارد. شما میتوانید سوالات و مشکلات خود را با ما درمیان بگذارید تا به بهترین نحو ممکن به آنها پاسخ دهیم.
5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
حتما نظرتون رو برای ما بنویسید ...x
()
x

فرم پذیرش شرایط ارائه خدمات

لیست قوانین و مقررات
1. ارائه قبض جهت تحویل کالا الزامی است و مدت اعتبار آن یک ماه است.
2. مدت زمان اعلام وضعیت اولیه دستگاه پس از تستهای فنی، بین 2 تا 3 روز کاری است.
3. شرکت فقط ملزم به رفع ایرادات گزارش شده توسط مشتری خواهد بود.
4. در صورت عدم وجود قطعات یدکی و طولانی شدن مدت زمان تعمیر، مسئولیتی متوجه شرکت نمی باشد.
5. پس از اعلام هزینه در صورت کنسل شدن توسط مشتری ، مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جهت بررسی فنی دریافت می گردد و نیز پس از اطلاع کنسلی به دفتر فنی (از طریق درج در سامانه آنلاین و یا تماس تلفنی)، کالا یکروز بعد به مشتری تحویل داده میشود.
6. دستگاههای تعمیر شده به مدت سه روز از تاریخ تحویل دستگاه، دارای ضمانت در اجرت تعمیر است، لذا قطعات یدکی تعویض شده شامل هیچگونه ضمانتی نیست. (باتری های تعویض شده شامل 5 ماه گارانتی می باشد)
7. معایب مربوط به آب خوردگی قطعات در برخی موارد به طور کامل قابل رفع نبوده و در صورت درخواست تعمیر از طرف مشتری، مشمول ضمانت بند فوق نخواهد بود.
8. در صورت آب خوردگی و صدمات فیزیکی و یا داشتن سوابق قبلی تعمیرات، این مرکز هیچ گونه مسئولیتی در قبال ایرادات احتمالی در حین تعمیر دستگاه مانند خاموشی کامل، محو شدن تصویر ، قطعی تاچ و غیره را ندارد.

امکانات

جناب آقای چراغچی

۰۹۳۵۲۲۲۰۱۷۰

این بخش در حال ویرایش میباشد ...

درحال ساخت